قهرمانان‌ ایرانی بازی‌های رایانه‌ای را به تیم‌های بزرگ دنیا معرفی می‌کنیم

مدیرعامل شرکت مکعب نماینده جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی ESWC در ایران، گفت: هدف از برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای که طرح آن از سوی مکعب به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیشنهاد شد و اکنون شاهد برگزاری سومین دور این بازی ها در برج میلاد هستیم، تحت پوشش قرار دادن هرچه بیشتر بازیکنان ایرانی این بازی‌ها در یک بازه طولانی‌تر است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عباس ارضی با بیان این که در طول این سه سال که مسابقات لیگ در حال برگزاری است، سعی کرده‌ایم هرسال نسبت به سال قبل‌تر، لیگ را قدرتمندتر برگزار کنیم، ادامه داد: در لیگ اول مسابقات، رقابت تنها برای دو بازی فوتبال فیفا و PES بود. درسال دوم بازی‌های بیشتری به مسابقات لیگ اضافه شد و ایران نمایندگان خود را در رشته‌های فیفا، کانتر و کلش رویال به مسابقات جهانی فرانسه اعزام کرد.
وی با تاکید بر این که سطح لیگ سوم از دو دوره قبل بالاتر است گفت: در این دوره از مسابقات لیگ، با افزایش سه و نیم برابری شرکت کنندگان روبرو هستیم و بیش از 6900 نفر برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت نام کردند.
ارضی با تاکید بر این که این دوره از لیگ از نظر کمی و کیفی قوی‌تر شده است، تصریح کرد: در این دوره کلیه مسابقات در یک فضای نسبتا بزرگ، برگزار می‌شود و این خود به بهبود سطح کیفی و کمی مسابقات کمک کرده است.
مدیرعامل شرکت مکعب گفت: تاکنون اعزام نماینده ایران در رشته کلش رویال به مسابقات جهانی فرانسه قطعی شده است و در مورد بازی فیفا نیز منتظر هستیم تا ببینیم که آیا ESWC این بازی را در زمره بازی‌های رقابتی خود در سال جاری قرار می‌دهد یا خیر؟
ارضی با بیان این که امسال در رشته کانتر، اعزامی به مسابقات جهانی فرانسه نخواهیم داشت، در این ارتباط توضیح داد: نتایجی که سال گذشته در مسابقات جهانی در رشته کانتر گرفتیم، رضایت بخش نبود، بنابراین تصمیم گرفته شد که تمرکز بر روی قوی‌تر شدن تیم‌ها در داخل کشور باشد و بعد از این که فاصله‌مان در این رشته با تیم‌های مطرح دنیا کمتر شد برای اعزام تیم به مسابقات جهانی تدابیری اتخاذ کنیم، بنابراین با توجه با آن چه که گفته شد قطعا امسال اعزامی در رشته کانتر به مسابقات جهانی نداریم.
این فعال عرصه گیم در پاسخ به این سوال که باید چه اقدامی صورت گیرد که گیم در کشور تبدیل به صنعت شود گفت: صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور ایران سابقه زیادی ندارد و از دیگر سو بازی‌های ESWC به عنوان جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی از سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرده است. قبل از ما گروه‌هایی بودند که مسابقات و تورنمت‌هایی در این زمینه برگزار می‌کردند ولی برنامه منظم و سالیانه‌ای در این ارتباط وجود نداشت.
وی ادامه داد: ما سعی کردیم با برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای، نگاهی حرفه‌ای به این بازی‌ها داشته باشیم و امیدواریم با گذشت زمان، نگاه‌ها به این بازی‌ها هرچه بیشتر حرفه‌ای شود و برنامه‌ریزی‌ها نیز در این چارچوب باشد و از دیگر سو شاهد حضور پررنگ‌تر اسپانسرها و بازیکنان موثر و حرفه‌ای در این لیگ باشیم.
ارضی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر این که بازی رایانه‌ای یک تفریح سالم برای اوقات فراغت جوانان است و جوانان می‌توانند با انجام این بازی‌ها هیجان‌های خود را تخلیه کنند گفت: خانواده‌ها به این موضوع نیز توجه داشته باشند در کنار این که گیم یک تفریح سالم است، این بازی‌ها در حوزه قهرمانی جایگاه مناسبی را در دنیا کسب کرده‌اند و تبدیل به بازی‌های مدال‌آور شده‌اند.
وی با بیان این که بسیاری از قهرمانان بازی‌‌های رایانه‌ای در ایران در کنار گیم به ادامه تحصیل در دانشگاه مشغول هستند، افزود: برخلاف برخی از تصورات نادرست، این گونه نیست که فعالان گیم از تحصیل بازمانده باشند بلکه بسیاری از آنها تلاش کرده‌اند تحصیل و بازی را در کنار هم داشته باشند.
نماینده جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی ESWC در ایران، درباره ضرورت حمایت از بازیکنان ایرانی جهت حضور در تیم‌های مطرح خارجی در زمینه گیم نیز گفت: چند سالی است که تیم‌های بزرگ در زمینه بازی‌های رایانه ای فعال شده‌اند، چنان که در سال 2016 یک سری از باشگاه‌های مطرح دنیا بازیکنانی را برای بازی فیفا استخدام کردند.
وی با بیان این که نگاه درباره این بازی‌ها از سمت یک بازی صرف به سمت ورزشی رفته که می‌تواند باشگاه مدار باشد گفت: متاسفانه این موضوع هنوز در ایران جا نیفتاده است وباید باشگاه‌های فوتبال در کنار دیگر فعالیت‌های خود به سمت بازی‌هایی همچون فوتبال مجازی نیز بروند، چرا که دنیا در حال حرکت در این مسیر است.
ارضی تاکید کرد: قطعا تلاش می‌کنیم بازیکنان حرفه‌ای و قهرمانان‌مان در عرصه گیم را به تیم‌های بزرگ دنیا معرفی کنیم.

دیدگاه جدیدی بگذارید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
کپچا
این امتحان ، برای تشخیص انسان از ماشین می باشد